Sabtu, 12 April 2008

aku ngan family gi camping

Minggu lalu aku ngan adik2 aku gi camping kat ulu yam.Mulanye ingat nak gi kat templer park pastu adik aku cakap dia dah gi ngan kak long bulan lepas. Akhirnya kitaorang gi ulu yam.. Cam biasa aku klu gi camping ni aku suke bawak bekal jimat sikit.. jadi aku pun masak lah alar kadar jer janji perut tak lapar.. Bihun ni aku masak biasa jer..

Nugget ayam ni mesti ader sebab adik aku suker sangat.. aku layan jer adik-adik aku ni
Sambal sardin ni pun kegemaran adik-adik aku...
tak der keropok ni tak sedap pulak nak tak der kudapan nak kunyah...
Dah bawak keropok pun adik aku cakap tak cukup lagi. dia suruh bawak biskut lak... nasib baik adik aku layan jer..
Klu tak der air kang tercekik pulak., bolol jer 100 plus tapi air masak.. hehehe.. Klu tak der pinggan ngan cawan ni camner nak makan.. tul tak..

Ni baru cerita bab makan.Pasni cerita bab on the way nak gi kat Ulu Yam ngan biler dah ade kat sane.Jom dengar cerita aku ngan tengok gambar ok...

Masa dalam kereta adik2 aku punyelah happy bukannye selalu dapat peluang camni. Aku gi kat Ulu Yam ikut selayang, disebabkan hari mengundi dah nak dekat jadi masa on the way tu sepanjang jalan penuhlah dengan poster naik rimas gak aku tengok tapi nak buat camne dah adat mengundi diaorang kene berkempen ialah nak menang..


Ikut jalan ni jer yang aku tau, camner pun aku pasrah jer. Adik 2 aku sibuk bising biler nak sampai rasa nak marah pun ade gak tapi aku sabar jer ngan perangai adik2 aku tu...layan je lah .. setengah jam kemudian akhirnya sampai juga kat sana..

Bila dah sampai kitaorang pulak sibuk mencari tempat untuk kitaorang landing...mulanya nak duduk dekat dengan sungai tapi keaadan tak sesuai pulak. Akhirnya kita setuju nak duduk kat pondok yang disediakan..
Tebing dia tak sesuai nak landing...
so nilah port kitaorang siap pasang kemah lagi jangan jelous... adik2 aku tu lah yang sibuk sangat nak pasang kemah macan nak tidor kat situ pulak....
Lepas ni kita layan je lah pic adik aku mandi



Kat sini pun ader jambatan gantung tapi tak lah panjang jambatan ni tapi sempat jugak lah kitaorang ambil gambar.. Kat mana pun pic tetap kene ambil...hehehe...



Lepas dah sibuk mandi masa untuk makan pulak...tengah makan pun sempat pos gak...


Lapar sangat ker, ataupun bihun yang aku masak tu sedap sangat...hehehehe.
Orang tak lah ramai sangat masa tu so agak tenang gak lah nak mandi....Dalam kul 6.30ptg kitaorang pun bergerak lah balik ke rumah...k sekian jer cerita ni...
hahahaha sian korang terpaksa baca cerita yang tak berapa best ni.layan jer lah k..

0 ulasan: