Rabu, 5 Mac 2008

Masa

Minggu ini adalah minggu pertama dalam bulan march. Rasa macam semalam tahun 2007 tak sedar sudah masuk bulan yang ketiga dalam tahun 2008.
Tahun berganti tahun................;
Bulan berganti bulan...............;
Hari berganti hari.................;
Jam berganti jam...............;
Minit berganti minit........;
Saat berganti saat.........;
Detik berganti detik...;
Apa yang telah berlaku tidak mungkin dapat kita untuk mengubahnya, tapi apa yang boleh dilakukan ialah mencuba untuk berubah dan menjadi yang terbaik mungkin dapat kita lakukan.
Sekiranya kita telah mencuba tetapi masih belum bertemu dengan kejayaan atau kebahagian yang kita cari, sabar kerana kunci kepada kejayaan adalah kesabaran dan pengorbanan.
Suatu hari nanti pasti bertemu. Sebab tuhan menjadikan setiap benda dalam dunia berpasangan contohnya
Siang dan malam....................;
Lelaki dan wanita.................;
Sihat dan sakit....................;
Miskin dan kaya...............;
Tua dan muda.................;
Langit dan bumi............;
Usaha dan kejayaan...;
Tuhan maha mengetahui akan segalanya. Pasti usaha kita akan beroleh dengan kejayaan. Jadi janganlah lupa dengan mereka yang banyak membantu kita sehingga kita mencapai kejayaan.
Dan jangan juga kita sombong dan memandang hina mereka yang kurang berjaya. Mereka yang tidak berjaya bukanlah kerana meraka tidak mahu tetapi mereka tidak diberi peluang dan ruang oleh mereka yang berjaya kerana mereka yang berjaya sibuk menjaga kedudukan mereka dan mereka lupa hendak membantu yang tidak berjaya.Sesungguhnya mereka itu lupa yang tuhan sedang melihat mereka, setiap perbuatan pasti mendapat balasan..

0 ulasan: