Khamis, 1 Januari 2009

Selamat tahun baru 1430 hijrah (2009)

Aku lambat post pulak untuk tahun baru.... walaupun ari ni dah ari yang ker 5 muharam... masih belum terlambat untuk aku ucapkan selamat tahun baru untuk semua umat islam tak kira di mana jua anda berada... Tapi tahun baru kali ni aku rase sedih sikit lah ..ini di sebabkan dengan keadaan saudara kita yang berada di palastin...Aku turut rasa simpati terhadap nasib mereka.. Walaupun mereka berada jauh di sana tapi sebagai saudara sesama islam aku turut merasa marah terhadap perbuatan israel ke atas umat islam di palastin... aku hanya mampu berdoa untuk kesejahteraan mereka di sana... Kita di sini hidup dalam keadaan selamat dan aman tapi saudara kita di palastin sudah menderita selama 40 tahun.. hanya tuhan memberikan kekuatan kepada umat islam di sana.... amin.

1 ulasan:

rafflesia berkata...

em....bagaimana dengan nasib diri...adalah lebih baik kite memikirkan diri kita dulu...menggembirakan diri kita dulu.....barulah kite memikirkan yang terbaik utk semua.....(ade kene mengena ke topik....ahhahahahaha)sekadar sekilas pandangan