Selasa, 16 Disember 2008

Tempat kerja aku....

Aku bekerja di TOURISM MALAYSIA.. sebuah badan berkanun yang berusaha menjadikan industri pelancongan negara sebagai sumber utama pendapatan negara dan penyumbang kepada pembangunan sosio ekonomi negara dan misi tourism malaysia ialah memasarkan malaysia sebagai destinasi yang unggul di rantau ini.. TOURISM MALAYSIA bertapak di bangunan PWTC (Menara Dato' Onn atau Bangunan UMNO) Kuala Lumpur.

Hebatkan misi dan visi TOURISM MALAYSIA tempat aku bekerja.. jadi aku sebagai salah seorang kakitangan haruslah berganding bahu dengan kakitangan yang lain untuk merealisasikan impian tersebut.. ...

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tahniah kerana kau rasa gembira di tempat kerja sekarang. TM memang gempak tapi rasanya kita kena lihat pada keseluruhannya. TM gempak kerana ia mahu menjana ekonomi negara. TM pun gempak kerana ia sentiasa mencapai sasaran kedatangan pelancong asing ke Malaysia. TM hebat kerana kakitangannya bertungkus lumus untuk menjadikannya hebat. Kita mencapai tahap kedua tertinggi dalam menjana ekonomi negara selepas industri, 4 - 5 tahun berturut-turut. Tapi sayang, bila LHDN dapat bonus berbulan-bulan setiap tahun, bila KWSP pon berbondol-bondol mendapat bonus akhir tahun kita satu-satunya badan berkanun yang duduk bawah ketiak kementerian dengan menagih bonus yang dibayar pon secara ansuran. kalau kita kerja macam orang kementerian, takper la..tak perlu komplen ... tapi kita kerja macam nak mati. sekurang-kurangnya pihak pengurusan jaga ler kebajikan pekerja. sekarang lagi teruk, tempat untuk melepaskan stress pon dah takder. hari keluarga asyik kene batal jer ... camner? hebat lagi ker tempat kerja kita?